“Birarada”yız!

28 Aralık Pazar günü saat 12.00’da Kadıköy/Bahariye’deki Süreyya Operası önünde Marmara Kent ve Doğa Buluşması’ndayız.

İstanbul ve Marmara’da yapılmak istenenler…

Nükleer santral, onlarca termik santral, ek organize sanayi bölgeleri, üretim bölgelerinde yer değişiklikleri, kanal projesi, havalimanları, Çanakkale Boğazı ve körfez geçiş yolu ve otoyollar ve İstanbul Boğazı’na üçüncü köprü, ek yerleşim bölgeleri için imara açılan tarım ve ormanlık alanlar, sahiller, nerede olduğuna bakılmadan türeyecek maden işletmeleri… Neyi, nasıl dönüştüreceği aşikâr kentsel dönüşüm projeleri, AVM’ler, plazalar, oteller için el konulan mahalleler, garlar, tersaneler, tarihi yapılar, parklar, korular, okullar…

Ve kapitalizmin barbar ataklarıyla yaşamları ve hayatları “hiç”leşen, sürülen ve yok olan emekçiler ve canlılar…

28 Aralık’ta Kadıköy’de “birarada”yız!

Çünkü İstanbul ve Marmara’da talan ve işgal devam ediyor.

Çünkü geri dönüşü olmayan tahribatların sınırındayız.

Hayatta kalmak için ve emeğimiz için mücadele ediyoruz.

“Ekonominin kalbi”nde bize ait olmayan bir yaşam tasarlanmasına, söz hakkımızın elimizden alınmasına ve emeğimizin değersizleştirilip yok sayılmasına karşıyız.

“Kalkınma, gelişme, büyüme” iddiasıyla hiçbir aşaması elle tutulur olmayan, kâr ve rant planlarının-projelerinin “yok edici” dönemecinde olduğumuzu görüyoruz. Bu sürecin kimler için olduğunu biliyoruz.

Siyasi, ekonomik, ekolojik ve ahlaki kriz sarmalının karşısında direnişi, dayanışma ağını büyütmeyi savunuyoruz. Ve Marmara’nın son tarım alanlarını, son su havzalarını, son parklarını, son bostanlarını, son hafıza mekânlarını “mega projeler”e karşı savunmaya çağırıyoruz.

Nefret ve şiddet üreten, yargısız infaz zihniyetine karşı farklı bir dil ve üslubunu dayanışmayla kurmanın mümkün olduğuna inanıyoruz.

Hevsel’den Dersim’e, Hopa’dan Fatsa’ya, Sinop’tan Amasra’ya, Ulukışla’dan Akkuyu’ya, Yırca’dan Çanakkale’ye ve İstanbul’a bir mücadele ağı inşa ediyoruz. Nöbet çadırlarında kuşatılmışlığımızı umuda birlikte dönüştürüyoruz. Emeğin, canlıların ve doğanın talepleriyle kapitalizmin barbarlığına karşı bir kez daha haykırmak için Kadıköy’de buluşuyoruz.

28 Aralık’ta Kadıköy’de,

emeğimizi ve hayatımızı teslim etmeyeceğimizi haykıracağız!